Ilość czasu spędzanego przez ojca na zadaniach domowych dziecka

Z badań prowadzonych przez P. H. Boergera (wg: B. Lynna 1974) wynika, że ilość czasu spędzanego przez ojca na dopilnowywaniu odrabiania przez dziecko zadań domowych i pomocy w zrozumieniu materiału szkolnego pozytywnie koreluje z ocenami szkolnymi w zakresie wszystkich przedmiotów szkolnych z wyjątkiem arytmetyki. W przypadku ocen z matematyki rzecz ma się nieco inaczej, a mianowicie najwyższe oceny otrzymują ci chłopcy (P. H. Boerger badał chłopców z klas piątych i szóstych), którym ojcowie stawiając wysokie wymagania, pozostawiają jednocześnie dużą swobodę w zakresie ich realizacji. W ten sposób wyłania się następny aspekt wpływu opieki ojcowskiej na postępy szkolne dziecka, czyli znaczenie rodzaju tej opieki. Zagadnieniu temu poświęcono dosyć dużo badań, z których na ogół wynika, że nadmierna surowość ojca lub jego przesadna opiekuńczość nie sprzyjają wysokim osiągnięciom szkolnym dziecka.

Witaj na moim serwisie o społeczeństwie! Jestem z zawodu socjologiem i badanie relacji społecznych między ludźmi to moja praca ale i ogromne zainteresowanie. Jeśli podobają Ci się treści zawarte na moim serwisie to zapraszam do likowania na fb i komentowania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)