Biorąc pod uwagę powyższe uwarunkowania potrzeby osiągnięć

D. McClelland wspólnie ze swymi współpracownikami (1953) prześledził różnice w stylach praktyk wychowawczych stosowanych przez rodziców-protestantów i katolików (tych, które są istotne dla kształtowania potrzeby osiągnięć). Autorzy ci dobrali ze sobą parami rodziców o podobnych pozycjach społeczno-ekonomicznych, różniących się natomiast wyznaniem, a następnie obydwoje rodziców przebadali skalą Winterbottona (dokonującą pomiaru stopnia samodzielności pozostawianej dzieciom). Z badań tych jednoznacznie wynika, że rodzice-protestanci zdecydowanie wcześniej ćwiczyli dzieci w samodzielności, wyznaczając im zawsze szerszy jej zasięg. Ponieważ, jak już zaznaczono, potrzeba osiągnięć jest jedną z najważniejszych, jej właściwe ukształtowanie (zgodnie z założeniami wielu teorii psychologicznych, a szczególnie wspominanej już kilkakrotnie teorii T. Parsonsa i R. F. Balesa 1955) zależy przede wszystkim od postawy ojca oraz od jego oddziaływań wychowawczych.

Witaj na moim serwisie o społeczeństwie! Jestem z zawodu socjologiem i badanie relacji społecznych między ludźmi to moja praca ale i ogromne zainteresowanie. Jeśli podobają Ci się treści zawarte na moim serwisie to zapraszam do likowania na fb i komentowania!